Jobb hos oss

For tiden har vi flg stillinger ledig:

Controller / Økonomirådgiver

Vi søker nå etter Controller / Økonomirådgiver. Stillingen inngår i vår økonomiavdeling, og rapporterer til vår CFO / Økonomisjef. Du vil jobbe tett med våre partnere og underleverandører, og en entusiastisk gruppe kollegaer.

Arbeidsoppgavene er brede, med hovedvekt på controlling og perioderapporteringer. I tillegg vil du ha oppgaver og delta i økonomi- og administrative oppgaver.

Kraft:

  • Controlling og føring av innkjøp og salg av kraft til kundene
  • Porteføljestyring og rapportering av produkter og priser
  • Controlling av finansiell handel og porteføljeføring
  • Delta i løpende kundekontakt med våre innkjøpere

Regnskap og periodiske rapporteringer:

  • Løpende kontakt og oppfølging av rutiner hos eksternt regnskapsbyrå
  • Controlling og rutineoppfølging av interne og eksterne kostnader
  • Delta i forberedelsene av månedsavslutninger og rapporteringer
  • Delta i forbedringsarbeid av rutiner og arbeid hos underleverandører

Drift:

  • Deltakelse i månedlige faktureringsplanlegging mot underleverandør
  • Løpende overvåkning av innfordringsløypen, inkassorapporter fra byrå mm.
  • Delta i budsjettarbeid og prognosering
  • Delta i løpende likviditetsstyring
  • Delta i arbeidet med rapporter og underlag for fagavdelinger og HR
  • Delta i prosesser og generelt bidra til å utvikle økonomiområdet og selskapet

Kompetansekrav:

  • Minimum 3 års høyere økonomisk utdannelse innen økonomi, regnskap/revisjon
  • Solid dokumentert kompetanse kan kompensere for formell utdannelse
  • Noen års relevant arbeidserfaring
  • Gode Excel-kunnskaper, med flere års erfaring som hovedverktøy
  • Behersker MS Office generelt
  • Regnskapsforståelse
  • God systemkompetanse

Personlige egenskaper:

  • Du er positiv og engasjert
  • Du trives med å arbeide med tall og økonomi
  • Du planlegger og arbeider på en systematisk og organisert måte
  • Du er pliktoppfyllende av natur, grundig og har fokus på detaljer
  • Du trives både med å jobbe selvstendig og i team
  • Du er fleksibel og åpen for å utvikle deg selv og din kompetanse

Vi tilbyr en spennende stilling i et godt og motiverende arbeidsmiljø, konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter.

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Daglig Leder/ Partner i Bemanningsbyraaet Rolf Michaelsen tlf. 975 35 754.

 

Kundebehandler

Vi vokser videre og ønsker nå å styrke laget på kundesenteret. Som kundeservicemedarbeider er du bedriftens ansikt utad, og vi ser etter deg som har utpreget serviceinnstilling.

Arbeidsoppgaver

  • Inngående kundeservice, telefon og e-post
  • Fakturaspørsmål
  • Registrering og veiledning

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring med kundesupport, telefon og e-post
  • Gode datakunnskaper
  • Gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper

  • Fleksibel og tilpasningsdyktig
  • Trives med en hektisk arbeidshverdag
  • Imøtekommende, utadvendt og serviceinnstilt
  • Like å snakke med kunder over telefon
  • Trigges av å levere gode resultater
  • Kvalitetsbevisst

Vi tilbyr

  • Rask tiltredelse
  • Et godt og uformelt arbeidsmiljø
  • Sentral beliggenhet
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Spennende mulighet for rett person

Senior Kunderådgiver/ Backoffice

Vi vokser videre og ønsker nå å styrke laget på kundesenteret med en Senior kunderådgiver/Backoffice. Som Senior kunderådgiver/Backoffice har du god systemforståelse og bred erfaring fra kunde informasjonssystemer.

Arbeidsoppgaver

  • Være vår interne superbruker i kundesystem/CRM
  • Vedlikehold av produkter og priser i kundesystemet
  • Controlling av kampanjer og endringer
  • Vedlikehold av kunderegister mm
  • Controlling av fakturagrunnlag
  • Inngående kundeservice, telefon og e-post
  • Fakturaspørsmål, registrering og veiledning

Ønskede kvalifikasjoner

  • Svært god systemforståelse
  • Erfaring fra kunde informasjonssystemer (KIS)
  • Gjerne erfaring fra energibransjen
  • Behersker MS Office generelt
  • Svært gode ferdigheter i Excel
  • Gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig
  • Erfaring med kundesupport, telefon og e-post

Personlige egenskaper

  • Du er positiv og engasjert
  • Du planlegger og arbeider på en systematisk og organisert måte
  • Du er pliktoppfyllende av natur, grundig og har fokus på detaljer
  • Fleksibel, tilpasningsdyktig og løsningsorientert
  • Trives med en hektisk arbeidshverdag
  • Imøtekommende, utadvendt og serviceinnstilt

Vi tilbyr

  • Et godt og motiverende arbeidsmiljø
  • Sentral beliggenhet
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode utviklingsmuligheter

Om SkandiaEnergi

SkandiaEnergi AS er et nyetablert energiselskap med hovedkontor i Kristiansand. Vi har vært i markedet i 24 måneder og er blitt godt mottatt av kunder og partnere. Siden oppstarten har vi etablert lønnsom drift, tatt imot 40 medarbeidere og bygget en kundeportefølje med årlig omsetning på 400 MNOK.

Vårt mål er å gi våre kunder Billig strøm og Grønn strøm! Et mål som både bidrar til en mer bærekraftig klode og sparte penger for våre kunder. Som en del av dette vil vi ta kundene våre med inn i fremtidens smarthus, med egen strømproduksjon, lagring på lokalt batteri, salg av overskuddsstrøm tilbake på strømnettet og smart styring av hele boligen din.

Vi ønsker nå ekspandere for å møte våre kunder på en enda bedre måte, og søker etter motiverte og kloke hoder.