Kundesenter

Lurer du på noe?

kundeservice

38 70 16 16

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Ofte stilte spørsmål

Hvordan får jeg eFaktura og avtalegiro?

eFaktura og avtalegiro må opprettes i din nettbank. eFaktura og avtalegiro er avtaler mellom deg som kunde og din bank.

For å bestille eFaktura, trenger du eFaktura-referanse, som står på fakturaens forside. eFaktura-referanse er det samme som de første 10 sifrene i fakturaens KID-nr.

Du vil også få forslag om å legge til e-faktura når du betaler regningen i nettbanken.

For å bestille avtalegiro, trenger du KID-nr. Det er billigst og enklest for deg som kunde, å kombinere både eFaktura og avtalegiro. Faktura blir da sendt til din nettbank og trekkes automatisk.

Jeg har flere målere og ønsker å bestille strøm

Legg inn bestilling på nett her eller ring oss på telefon 38 70 16 16.

Hva gjør jeg når jeg skal flytte?

Ring oss på telefon 38 70 16 16 og oppgi din nye adresse og tidspunkt for flytting.

Jeg ønsker å søke om utsettelse på faktura

Kontakt vårt kundesenter.

Hvilken strømavtale passer meg best?

Ring vårt kundesenter, så finner vi riktig avtale for deg.

Hvordan og hvor registrerer jeg måleravlesningen?

Du registrerer måleavlesningen ved å logge deg inn på Min side . Har du problemer med å logge deg inn på Min side, så ta gjerne kontakt med kundeservice.

Når skal jeg lese av måleren?

Det er ditt lokale nettselskap som angir ønskede avlesningsdatoer. Det er viktig at du leser av måleren regelmessig.

Dersom du får din strømregning hver måned og er opptatt av at hver faktura skal tilsvare ditt faktiske forbruk, bør du registrere avlesning den første i hver måned. Leser du ikke av måleren over lang tid, risikerer du enten å betale for mye eller få en tileggsregning ved et senere tidspunkt. Dette unngår du ved å lese av måleren jevnlig.

Jeg ønsker kopi av mine faktura

Du finner kopi av alle dine fakturaer på min side.

Hva er elsertifikater?

Elsertifikater er en lovpålagt, økonomisk støtteordning som gjør det mer lønnsomt for strømprodusenter å investere i produksjon basert på fornybare energikilder, som vann, vind, sol og bioenergi.

Les mer her: http://www.nve.no/elsertifikater

  • eFaktura og avtalegiro må opprettes i din nettbank. eFaktura og avtalegiro er avtaler mellom deg som kunde og din bank.

    For å bestille eFaktura, trenger du eFaktura-referanse, som står på fakturaens forside. eFaktura-referanse er det samme som de første 10 sifrene i fakturaens KID-nr.

    Du vil også få forslag om å legge til e-faktura når du betaler regningen i nettbanken.

    For å bestille avtalegiro, trenger du KID-nr. Det er billigst og enklest for deg som kunde, å kombinere både eFaktura og avtalegiro. Faktura blir da sendt til din nettbank og trekkes automatisk.

  • Legg inn bestilling på nett her eller ring oss på telefon 38 70 16 16.

  • Ring oss på telefon 38 70 16 16 og oppgi din nye adresse og tidspunkt for flytting.

  • Kontakt vårt kundesenter.

  • Ring vårt kundesenter, så finner vi riktig avtale for deg.

  • Du registrerer måleavlesningen ved å logge deg inn på Min side . Har du problemer med å logge deg inn på Min side, så ta gjerne kontakt med kundeservice.

  • Det er ditt lokale nettselskap som angir ønskede avlesningsdatoer. Det er viktig at du leser av måleren regelmessig.

    Dersom du får din strømregning hver måned og er opptatt av at hver faktura skal tilsvare ditt faktiske forbruk, bør du registrere avlesning den første i hver måned. Leser du ikke av måleren over lang tid, risikerer du enten å betale for mye eller få en tileggsregning ved et senere tidspunkt. Dette unngår du ved å lese av måleren jevnlig.

  • Du finner kopi av alle dine fakturaer på min side.

  • Elsertifikater er en lovpålagt, økonomisk støtteordning som gjør det mer lønnsomt for strømprodusenter å investere i produksjon basert på fornybare energikilder, som vann, vind, sol og bioenergi.

    Les mer her: http://www.nve.no/elsertifikater