Nyttig informasjon som ny strømkunde 

Her finner du svar på spørsmål som mange lurer på. Vi vil gjøre det så enkelt som mulig å være kunde hos oss, derfor har vi samlet svar på ting du kanskje lurer på som ny kunde. ;) Er det første gangen du har en strømavtale? Eller kanskje du lurer på "hvordan vi gjør det" etter at du byttet leverandør? Uansett kan det være mye å sette seg inn og ting du lurer på. 

Hvor ofte får jeg strømregning? 
Du får strømregningen fra oss hver måned. 

 

Hva inneholder strømregningen min? 
Strømregningen din fra oss inneholder to deler: Strømforbruk og offentlige avgifter. 

  

Får jeg strøm og nettleie på samme faktura? 
Du får ikke strøm og nettleie på samme faktura fra oss. Stadig flere av våre kunder bruker eFaktura og AvtaleGiro. Det betyr at det har blitt mye lettere å betale regninger og fordelen ved samlefaktura er langt mindre enn tidligere. Vi ønsker å gi deg en god oversikt over strømkostnadene dine og en enkel faktura. Derfor får du strømregning uten nettleie fra oss. Viderefakturering av nettleie er også en kostbar tjeneste. Vi synes det er riktig å kutte alle fordyrende mellomledd, slik at denne besparelsen kan komme deg som kunde til gode.  

  

Hva bestemmer nettleien min? 
Vi viderefakturer ikke nettleien fra ditt lokale nettselskap, så du får en egen regning fra nettselskapet ditt. De setter prisen på nettleien selv ut til sine kunder. Kostnaden består av et årlig fastbeløp og en kostnad du betaler per kWh (etter hvor mye strøm) du bruker. Vi vil anbefale at du oppretter eFaktura og AvtaleGiro på nettleien, for å gjøre det så enkelt som mulig for deg. 

  

Hvor stor andel av regningen er offentlige avgifter? 
Ca. en tredel av de totale strømutgiftene dine er avgifter. Nivået er bestemt av myndighetene og vi som strømleverandør er pålagt å legge dette på strømregningen din. 

  

Kan jeg få eFaktura og AvtaleGiro? 
Du kan enkelt sette opp en avtale om eFaktura og AvtaleGiro i nettbanken din, eller på skandiaenergi.no/minside. På denne måten får du strømregningen direkte i nettbanken og den betales automatisk på forfall. Full oversikt over alle dine strømregninger finner du på skandiaenergi.no/minside 

  

Hvor kan jeg se betalte og ubetalte regninger? 
Du får full oversikt over alle dine strømregninger på Min side - skandiaenergi.no/Min side. 

 

Hvordan logger jeg inn på Min side? 
Du trenger kundenummeret ditt og din pinkode for å opprette en bruker. 

  

Får jeg fornybar energi eller "skitten energi"? 
Som kunde hos oss i SkandiaEnergi, får du muligheten til å kjøpe 100 % fornybar energi - opprinnelsesgaranti for hele forbruket ditt. Opprinnelsesgarantier er en felles europeisk ordning for merking av strøm og innebærer at vi kjøper et "sertifikat" på like mye fornybar energi som bruker. Fornybar-garantien vår kommer 100 % fra vannkraft. 

 

Forrige
Forrige

Slik lader du elbilen trygt hjemme 

Neste
Neste

Kjøpe eller selge bolig? Dette bør du tenke på.